Nagy nehezen sikerült áteveznem Andalúziából Mallorcára, de egy kicsit kalandosra sikerült az utazás! Az eredeti terv az lett volna, hogy Malagából Párizson keresztül haza repülök kedden, és csütörtökön repülök tovább bécsi indulással Mallorcára a bikefunos különítménnyel. Sajnos a Malév-csőd miatt 2 órával későbbre tették a Malév-Air France közös járatát. Szerencsére indulás előtti nap este tudtam meg, Ritámnak hála, hogy törölték a Párizs-Bp. járatot több napos sztrájk miatt! Meghiúsult a hazautazásom, még 2 napot tudtam edzeni Ottó bácsiékkal és a válogatott triatlonosakkal a spanyol Vera Playa-n.

MG_7902

Arra jutottunk, hogy jobban járok, ha egyből Mallorcára repülök át, megkímélve a magamat a reptéren töltött éjszakázástól! Gyorsan átszerveztem a dolgaimat, inkább vettem egy repjegyet Palma de Mallorca-ra. Nagyon sokat segített az átszervezésben kedves párom, Rita és a Merida Kőbánya TC edzője, Garamszegi Ottó. Az új Scultura Evo 906 bringa beállítást, csomagolást a Probike-nak köszönöm szépen.

Mallorca021

Korán reggel indultam, hogy a malagai reptére vezető 300 km-t megtegyem a bérelt autóval. Malagánál egy lehajtóval később fordultam le az autópályáról és jó pár kilométerig nem tudtam visszafordulni a helyes irányba, hegyek fele, Granada fele mentem! Amikor visszanavigáltam a reptérre, már csak 40 percem maradt a repülő indulásáig és még az autót le kellett adnom. Szerencsére még gyorsan be tudtam csekkolni és még a bringámat is feldobták a repcsire jó pénzért! Hamar elrepült az 1 órás repülési idő, a bringám is megérkezett épségben. Már csak be kellett várnom a többieket reptéren, hogy velük menjek Alcuidába az új hadiszállásunkra. Szerencsére a másik új Merida Scultura evo 9O6 bringám is megjött, Kovács Tomiék hozták Bikefun-os különítménnyel, örök hála érte.

2012-02-13-15.49

A gyors bringa összeszerelés után még tudtunk menni 1 óra átmozgatást szobatársammal Tufival. Az új karbon Scultura gépre átülve éreztem, hogy jobban halad a brinyó, főleg gyorsításnál éreztem a különbséget az aluhoz képest. Másnap egy 4 órás kört mentünk a hó fedte hegyek között, fent a hegyen csak 5 fokos hidegben száguldoztunk le a hegyről. Közben beálltunk néhány Lampre ISD versenyző mögé Inca városig. Aztán elváltak útjaink, mi még lementünk a tengerpart felé, a marha nagy oldalpofaszélben még jobban elfáradt a felsőtestem a kormány szorítástól.

Mallorca002

Délután a Merida Press Camp megnyítóval egybekötött állófogadásra voltunk hivatalosak. Itt találkoztunk a Multivan Merida versenyzőkkel is. Az a nap volt Gunn-Rita szülinapja is, volt szerencsém nekem is személyesen felköszönteni a montisok nagyasszonyát.

Mallorca0041

Utána a 2010-es világbajnokkal, José Hermidaval köszöntöttük egymást egy bajnoki koccintással. Beszéltük, ha majd vége a tábor sajtós részének, megyünk együtt edzeni a csapattal.

Mallorca_test0211

Addig is volt szerencsém több top team bicót kipróbálni a teszttáborban, amellyel én is versenyezni fogok idén. Már most képbe kerültem, hogy milyen csoda fegyverekkel fogom az ellenfeleket likvidálni 212-ben. :-) Több tesztpályán lehetett kipróbálni a bicókat, élvezetes köves ösvényeken nagy élmény volt bicózni a sok országúti edzés után, főleg a top kategóriás bringákkal. A legnagyobb érdeklődés a prototípus fully 29-es Big Ninty Nine-t övezte.

MG_78181

A kilenc darab prototípust hamar lenyúlták, gyorsnak kellett lenni, hogy megkaparintsuk. Hegymenettel kezdtem a pályát, bemerevítettem a első-hátsó telót, így már tök jó merev volt a bicó kiállva tekerésnél is. Nagyon durván lehetett menni a nagyon köves részeken, olyan volt, mint egy tank, mindenen keresztülment, közben nagyon komfortosan éreztem magam. Több kör után az éles kövek között megállított a zúzatásban egy első defekt. Felnin vissza tekertem 1 km-t a teszt központhoz, ahol a szerelő széles mosollyal mondta: “Racing Ralph shit”.

Mallorca_test0291

Gyorsan átváltottam egy merev 29-es Big Nine karbonra, amely már Maxxis külsőkkel volt felszerelve. Éreztem, hogy sokkal gyorsabban könnyebben haladtam fel a hegyre, még Hermidával is tudtam tartani a tempót a havas hegy csúcson. A teszt napokon mentőszolgálat is volt a teszt pályák mellett, sajnos a havas tesztnapon fordult párszor a mentő. Még rendezők biztosították a kaját, piát, a felszállítást a terep felállított teszt központba, nagyon profin meg volt szervezve a teszt tábor.

2012-02-13-15.47

Hétfő délután a teljesen új fejlesztésű, Sram Red-el szerelt, Scultura SL bringákat teszteltük. Egy 3 órás hegyes körnek indultunk a havas hegycsúcsok felé. Teljesen el voltam ámulva a bringa súlyától és a beton merev váznak köszönhetően a bringa gyorsítása, irányítása is álomszerű volt. Ugyanakkor a rossz minőségű utakon is komfortos volt a bringa, a teljesen áttervezett karbon váz a rezgéseket nagyon jól elnyelte.

2012-02-13-16.05

A 600 méteres csúcson az 1 fokban néhol havas, jeges kanyarokban is tudtam irányítani a gépet. Tufi elmebeteg módjára engedte a szerpentines kanyarokban a gépet, nem érdekelte a csúszós út, csak eufórikus állapotban ereszkedett le a hegyről. Én egy kicsit be voltam szarva a jeges, csúszós úttól. Még a Soller felé átvezető hegyi utat is lezárták a rendőrök, lefagyás veszély miatt. Szerencsére lent a tengerparton jó idő várt minket és élveztük napsugarak felolvasztó hatását.

IMG_0432

Mai napon (kedden) volt egy lazább napunk az esős idő miatt, TRX-el erősítettünk és futottam egy kőnyűt a tengerparton. Holnaptól megyünk a gyári Merida csapattal országúton edzeni, ha már kiheverték a megfázást.
Legközelebb ezekkel a kalandokkal jelentkezem blogomban.

További képek a Galériában