Sziasztok!
A második alkalommal kapok meghívást a Merida teszt hétvégére, ezúttal mindkét tesztelési lehetőség a Budai hegységben kapott helyet. Előszór a legjobb Merida kereskedőknek és a sajtónak volt alkalmuk kipróbálni két napon át a 2014-es technikát. A 650b kerékméret jelentett újdonságot több kategóriába. A Merida is lecseréli 26-os kerékméretet a közép és felső kategóriában.
Nekem is volt lehetőségem még tavasszal tesztelni a 2014-es Big Seven team gépet. A gyorsítása és a súlya meggyőző volt a 29-es képest, viszont nagyobb biztonságban éreztem magam a gyors rázós lejtőkön a nagyobb kerékkel. Technikás emelkedőkön már megoszlik a véleményem. A terep adottságaitól függ, hogy éppen melyik kerékméret a nyerő. Továbbá függ még a bringás stílusától, erőnléti állapotától, magasságától is. Szóval sok minden meghatározza a kerék méret választását. Szerintem a maraton versenyekre inkább a 29-es méret a jobb választás. XCO és eliminator versenyekre a súly és a jobb gyorsíthatóság miatt a 650b a nyerő.
Túrázóknak a 29er választás lehet jobb, ha a komfortosabb bringázás tartjuk szem előtt. Még nagy kérdés, hogy fully vagy merev 29-es a jobb választás?! Ez is pálya függő, pl. a Mátrában én biztos egy fully 29-es gépet választanék. Volt szerencsém a tesztnapon az új teljes karbon Big Ninety-Nine full telós paripát kipróbálni. Nekem nagyon bejött a fully érzés, a talaj minden egyenletlenségét kiegyenlítette.
Nagy előnye, hogy kevesebbet kell kiállni a rázós részeken a nyeregből, folyamatosan tudtam tekerni vagy éppen piheni a nyeregben. A lejtőzés is biztonságosabb a gyorsabb köves, gyökeres pályákon. Emelkedőkön is könnyebben átmegy az akadályokon a nagy kerék összteló kombó, testre szabott beállítással szépen dolgozik a gép alattunk. Egyedül a megindulásnál éreztem, hogy nagyobb erőt kell mozgósítani, mint a kis tesónál. Ráadásul még könnyű súllyal és merev közép részel párosul, amit az erős Fulcrum 29 XL kerekeknek is köszönhető. A rugóstag csak akkor mozog, amikor szükség van rá, még a hidraulikus lock gombokra sem volt szükség, hogy ne mozogjon a hátulja. Nagyon intelligens a rendszer, egy álom volt menni a Big Ninety-Nine teammel. A merev Big Nine team mellé még jó lenne a technikás rázós pályákra az össztelós Big Ninety Nine, biztos mérhető előnye lenne.
Ha kellene választanom, akkor mindkét gépet választanám! :))) A Mozgásvilág tesztnapon egyre több bringás márka veszi észre, hogy van értelme a tesztelési lehetőségnek. Sokkal könnyebb eldönteni, hogy melyik bringát válaszunk, ha mehetünk vele. Nagyon örültem, hogy én is ott lehettem a tesztnapon, jó volt látni, hogy egyre több embert érdekelt a teszt lehetőség. Merida 34 bringával várta a tesztelni vágyókat, jó volt a hangulat és folyamatosan pörögtek a bringák! A teszt pálya is egyre jobb, jó ötlet volt a mini north shore és a szikla kert építése a megszokott körbe. Normapark Setikéjéneknek lehetünk hálásak a pálya építésért! Mozgásvilág egyre jobbra, nagyobbra szervezi tesztnapot, gratula hozzá! Szép volt, jó volt, jövőre is jövünk!:-)
Hétvégén a Nyugat Maraton utolsó fordulóján kezdtem meg újból a versenyzést, jó ráhangoló verseny volt a cyclo cross szezon előtt. Ezért most csak középtávot javasolta edzőm, Tisza Zoli, hogy rövidebb intenzív versenyt menjek. Az egész éjjel tartó eső után ragyogó napsütés 20 fok várt bennünk balatonfűzfői rajtnál. A rajtnál egész sokan felsorakoztunk, nem sokan futamodtak meg a sáros pályától. Nem cseréltem le a száraz Ritchey Shield WCS gumikat, bár ha nagyon kritikus lett volna a helyzet, akkor nálam volt a Maxxis Beaver 29-es sárgumi. A köves talajnak köszönhetően inkább csak pocsolyák maradtak a pályán. Gyorsan felszáradt a talaj a szikrázó napsütésnek köszönhetően. Az első hosszú emelkedőn szép lassan kezdtem eltávolodni a versenytársaktól. Még látó távolságon belül volt mögöttem a verseny első felében Naszódi Zsolt, aztán a bemelegítős tempó után jobban megnyomtam az emelkedőket, ahogy edzőm, Zoli kérte. Egy óra menet után megjelent előttem Veingartner Balázs harmad magával. Egy részt kihagytak a pályából, nem vették észre a jelölést. Nekem szerencsém volt, mert a felvezető motoros mutatta az utat előttem. Bár először még elég sok füstöt szívtam mögötte, aztán meguntam a füstöt és szóltam neki, hogy menjen jobban előre. Csak a kérdéses keresztezésben várjon meg.
A pálya nyomvezetése nagyon változatos, élvezetes volt és egyben kemény technikás, nem egy megszokott maraton nyomvonal. Az egy tányéros Merida BigNine teammel nem volt gyenge kitekerni a meredek, csúszós, technikás ösvényeket. Lazsálásra nem volt alkalmam a 36-os tányérral, viszont nagyon lehetett haladni vele a sáros pálya ellenére is. Scele a pálya jelölője nagyon kitett magáért, hogy „megszívasson”. Első debütáló év ellenére egy jól megszervezett maraton volt, én nagyon jól éreztem magam. Minden szolgáltatás volt a versenyen, amire szükség lehet egy versenyen. Remélem jövőre is lesz folytatása a Nyugat Maraton sorozatnak, mert szükség van színvonalas maratonokra a nyugati országrészben is. Köszönöm a rengeteg szurkolást Mindenkinek! Következőre már az első SuperCross után jelentkezem, ha minden jól megy…!
képek: Primusz Péter, KeZso, Thommey
Szép hetet Nektek!
Szilárd