Hamar véget ért az ötnapos malajziai verseny utáni egy hét pihenő, de a nagyon változatos, szép táj és a más kultúra megismerése, hamar feledtette a versenyek fáradalmait.

Hazaérkezésem után elég gyorsan felpörögtek az események. Nem sok időm volt akklimatizálódni (5 nap) az itthoni hűvös klímához és a 8 óra időeltolódáshoz. Az időjárással elég nagy szerencsém volt, hogy nem havazás és fagy várt, hanem meglepően enyhe idő. :)

Még a SuperCross előtt jelentettük be a nagy hírt, hogy Merida bringákkal fogok versenyezni a Bikefun Kft. jóvoltából! Nagy örömmel tölt el, hogy egymásra találtunk a Merida-val, mert biztos, profi technikai hátteret tudhatok magam mellett. Nem rég megkaptam az első versenygépeimet is, két 2012-es Merida Cyclocross Carbon Team személyében. Remélem, hosszú távú, eredményes kapcsolatnak nézünk elébe! Továbbá a klubom, a Merida Kőbánya TC is nagyon sok mindenben segített és a jövőben is számítok Garamszegi Laci (aki egyébként Ottó) és Eisi tanácsaira.

A héten részt vettem néhány technikai CX edzésen Kamaraerdőben, edzőm, Ottó bácsi irányításával, egy rövid, technikás körpályán. Szalontay Bence és Fellegi Gábor is betársultak az edzésekbe, így jobban motiváltak és Nekik is kemény edzés volt…

IMG_1140Az új, tárcsafékes Merida Cyclocross Carbon Team gépet nagyon könnyen lehetett kigyorsítani a kanyarokból, illetve a rajt gyakorlatoknál is gyorsan elértem az utazó sebességet a könnyű, szingós kerekeknek és a 8 kg összsúlynak köszönhetően. A vállra vétel is nagyon kényelmes a nagy felületű felső cső kialakítás miatt. A legjobban a tárcsafékek teljesítménye lepett meg: drasztikusan lecsökkent a fékút és nem fárad el a kezem a fékkar tépésében, mint a canti fékeknél. Amit még nagyon éreztem, az a váz merevsége. Nagyon brutális az eddigi alu vázakhoz képest és nem rázza ki a vesekövemet a durvább pályákon. Nagyon jól kormányozható a gép az eltalált vázgeometriának köszönhetően. A 100mm hosszú, Ritchey Carbon WCS stucni és a 44cm széles kormány kombó is nagyon jól passzol a gép karakterisztikájához, nagyon kényelmes fogást biztosít.
Nagyon rendben van a gépsárkány, eddig a legjobb gép, amit használtam, és a jóhoz gyorsan hozzá lehet szokni! :)

Cseregépnek rendelkezésre áll egy Cyclocross Carbon Team, canti fékes verzióban, ugyanolyan alkatrészekkel, mint a tárcsafékes verzió: Sram Force szett, Ritchey WCS Carbon  kiegészítők és a szuper könnyű KMC X10SL aranyszínű lánc ékesíti a karbon csodát.

A salgótarjáni, második Supercrosson indultam először az új gépemmel. Nagyon jó idő és pályaviszonyok vártak minket, ahová rekord számú versenyző jött el, közel 120-an voltunk. Majdnem egy montis XCO mezőny gyűlt össze november elején. Nagyon nagy előrelépés ez a ciklokrossz szakágnak, minden elismerésem az SHKE lelkes csapatának a flott rendezésért.

IMG_1160

Az 1 órai rajt előtt két körben fel tudtam mérni a pályát, ami nem sokban tért el a tavalyi nyomvonaltól. Még technikásabb lett a kanyarok közbeiktatásával a salakos pályán.

A rajtot nagyon jól elkaptam, elsőnek érkeztem a kritikus visszafordító kanyarhoz. A salakos pálya előtti emelkedőn magam elé engedtem Fejes Gabit és mögötte figyeltem az eseményeket. Még a Buzsó-Fenyőke páros tudott velünk lépést tartani. A második körben, a homokos felfutás tetejénél átvettem Fejes Gabitól a vezetést. A salakos kanyarokban egy kicsit megúszott mögöttem Gabi. Próbáltam a kanyarok utáni kigyorsításokat egyre jobban felpörgetni, hogy lerázzam magamról. A harmadik körben több másodpercre leszakítottam, majd a negyedik kör feléig tovább nőtt az előnyöm, mikor a felfutás után, a bringára ugorva, lefordult a hátsó kerekemről a szingós gumi. Visszafeszegettem a felnire, hogy gyorsabban leguruljak a cél felé, mint hogy a hátamon a géppel fussak a technikai zónáig. Sajnos a rajt utáni visszafordító kanyarban ismét lefordult a külső. Maradt a futás a technikai zónáig, ahol Ottó várt a csere géppel, a másikat gyorsan lepasszoltam Ritámnak. Felpattantam a másik gépezetre és üldözőbe vettem az előttem lévőket. Biztonságos, de gyors tempóval a 4. helyre sikerült felküzdeni magamat. Az utolsó körben csak pár másodpercre voltam Béla Attitól, aki a 3. helyen tekert. Már csak a homokos felfutásnál reménykedtem egy sikeres feltekerésben, hogy ledolgozzam a 6 másodperces hátrányomat. Az emelkedő végén csak pár centi hiányzott volna, de a mély homok megfogta a kerekeket. A célhoz vezető lejtő kevés volt, hogy utolérjem Attilát és megelőzzem.

Az első versenyem nem sikerült túl jól Merida Kőbánya TC színekben, de remélem, hogy a következő, ózdi SuperCross futamon majd kiköszörülhetem a csorbát. Nagyon szépen köszönöm a szurkolást és a segítséget mindenkinek, nagyon jó érzés volt, sok erőt adott! :)