Sziasztok!

Szokás szerint Újév napját is versenyzéssel kezdtem, a Noé állatotthonért tekertem/tekertünk!
A nevezési díjakból befolyt összeggel támogattuk az állatotthont. Egyébként is jó az új évet jó cselekedettel kezdeni, ráadásul az edzés programomban is versenyszerű edzés szerepelt. Versenytársakból sem volt hiány: Buzsó, Cseri, Pelikán Jani emelték az edző-verseny intenzitását. Sokat Buzsóval mentünk együtt, hogy kemény edzést tudjunk menni. Az egyik körben Buzsót kiszólította barátnője egy defektszerelésre. Majd a következő körben pihenten folytatta a versenyt. Jól éreztem magam a pályán és utána jólesett a meleg lencseleves és tea. A verseny remek hangulatban telt és sokan kilátogattak az állatotthonhoz. Rita és Bellus kutyus biztatását is jó volt hallani. Köszönjük Setikének az önfeláldozó munkáját, nagyon jó buli versenyben volt részünk e nemes cél érdekében.

SONY DSC

Az utolsó SuperCross fordulóra az etyeki dombokon a Korda Filmstúdió területén került sor. Érdekes helyszín, ami nagyon népszerűvé tette a SuperCross záró futamát. Mind a versenyzők száma, mind a nézelődők, szurkolók száma rekordot döntött. A versenyrendező HegyiBringa csapata a látványos díszleteket is kihasználva egy gyors, de technikás nyomvonalat jelölt ki. A a terület adottságait elég jól kiaknázták, már csak talán komolyabb földmunkával lehetett volna többet kihozni belőle. A pálya teljes egészében összetett technikai tudást igényelt, talán ami hiányzott még belőle egy pár meredek emelkedő, letörés. A tárcsás Merida cyclocrossal mentem ki megnézni a pályát, majd a görgős bemelegítésnél és a versenyen a canti fékes gépet használtam. A pályajárás első köreiben még nem éreztem magaménak, csak később, több kör után jöttem bele. Számomra is a sokak által felkeresett óvárosi rész tetszett a legjobban.

A hátsó rész eléggé defektveszélyes volt, a sok éles kövek, kiálló szögek miatt. A délutáni 1 órás futam előtt szabad görgőn 40percet melegítettem, amikor is elég jó erőben éreztem magam. Majd a rajtnál, beszólítást követően vettem észre, hogy az első kerék a szelep miatt eresztett. A gyors pumpálást követően a probléma meg is oldódott. Izgalmasan teltek a rajt előtti pillanatok, ráadásul egy perccel később is indultunk miattam, köszönöm mindenkinek a türelmet, Ritának és Petinek pedig a gyors segítséget! A rajtot jól elkaptam, Buzsó mögött fordultam be az óvárosi kanyarokban. Buzsó jó tempót diktált és gyorsan vette a kanyarokat, szerencsére sikerült nekem is átvennem a sebességét. Mögöttünk Fejes Gabi jobban lemaradt a sodrós kanyarokban majd az egyenesebb szakaszokban sokszor közeledett . Aztán a 3. körben Cleppe is feljött ránk, négyen vonatoztunk váltott vezetéssel, kivéve csak Fejes Gabit aki nem vezetett. Sajnos én defektet kaptam az utolsó előtti körben a hátsó sittes, szemetes résznél. A depó sajnos csak egy irányban volt a rajt-cél területen, pedig a terület elég széles lett volna ahhoz, hogy mindkét irányba legyen technikai zóna. Fél kört kellett mennem defektes kerékkel futva, bringázva, így visszacsúsztam a 6. helyre. Az utolsó körben feljöttem az 5. helyre, de sajnos a végjátékba már nem tudtam beleszólni, pedig nagyon jó éreztem magam, sok volt még bennem. Nagyon el voltam keseredve, hogy megint egy defekt hiúsította meg a győzelmi esélyeimet! A HegyiBringások nagyon jó versenyt hoztak össze és gratula a jó helyszínválasztáshoz az egész brigádnak és kiváltképp Danó Peti főszervezőnek, hogy ezt a kiváló ötletet meg is tudták valósítani! SuperCross összetettben 2. helyen végeztem Fejes Gabi mögött, de ez nem is meglepő! Nem tudtam kihozni magamból a maximumot egy leharcolt montis szezon után. Nem lehet hosszú távon télen-nyáron nyélen nyomni a versenyzést pihenő nélkül. Valamint Fejesnek több lehetősége volt versenyezni a külföldi, szlovák cyclecross kupákon. A jövőre nézve ahhoz, hogy fejlődni tudjunk a nemzetközi szintre, a szövetségnek is tenni kéne érte valamit.

A szlovákoknál egy jól kidolgozott rendszerben tud eredményesen működni a kerékpársport. Amíg nincs jó koncepció, amit nem az egyéni érdekek vezérelnek, addig marad ez.

Hétvégén a cyclocross Nemzet Bajnokságon szeretném megvédeni bajnoki címemet. Jó esélyeim vannak a jobb erőnlétemnek köszönhetően valamint a pósteleki pályát is szeretem, érzem mivel jó technikás, egy igazi cyclecross pálya!

Szurkoljatok, hogy összejöjjön a bajnoki cím!