A Kanári edzőtábor óta eltelt egy kis idő. Azóta túl vagyunk egy Bringaexpo kiállításon, két versenyen és jó pár kilométeren.

Még Gran Canarian edzés közben, a Soria völgyében jött velem szembe a többszörös időfutam világbajnok, Fabian Cancellara egy motoros kíséretében. Először alig akartam hinni a szememnek, aztán a többiek is megerősítettek benne. Ők látták világbajnoki mezben is. Az edzőtábor utolsó pár napjait Gran Canarian vészelték át a viharos idő miatt, mert a szomszédos Fuerteventura szigetét elmosták a felhőszakadások.

Az edzőtábor alatt a regenerálódásban, izom építésben segített a X-iont BCAA és X6 regeneráló formulája, hogy a 3 hét edzést fél lábbal is kibírjam. Az ideális versenysúlyom elérésében az L-carnitin +Cromot is bevetettem…

Hazafelé még egy sztárral találkoztunk. A madridi gépen együtt utaztunk Talmával, aki motortesztelésen volt az olasz csapatánál. A tavalyi Bringaexpon ismertem meg Talmát, közösen dedikáltunk a Magellan standon. Nagyon szimpatikus, szerény srác. Megbeszéltük, hogy majd elmegyünk a holtszezonban egy jót tekerni a Magellan bringákkal, és közben tapasztalatot cserélünk a saját sportágunkról.

buruczki_bringaexpo_2010

Az idei bringakiállítás a Hungexpo területén volt megrendezve. Nagyobb területen, könnyebben megközelíthető helyszínen, mint tavaly, egybekötve több kiállítással. Ez jó ötlet volt a Velo.hu szervezőitől, mert így talán több látogatót vonzott a Bringaexpo is. A kiállításon a Magellan standra és az új csapatom bemutatására voltam hivatalos. Most még csak egyedül vagyok montis a Magellan Kőbányai TC-ben, még ezután bővítik a klub létszámát. A Magellan KTC-t egy kőbányai bringás park köré szeretnénk építeni a klub elnökével, Eisenkrammer Károllyal. A KTC másik fele az országútis csapat, amely Aegon P-Nívó Notebookstore Team néven fut. Tehetséges, lelkes fiatal versenyzők is kaptak benne helyet.

Köszönöm a több évi támogatást a Pilis Cross Country Club-nak, hogy mellettem álltak a nehezebb időkben is!

Az itthoni időjárás még egy darabig elég mostohán bánt velünk, de legalább a fagyott talajon lehetett montizni is, amikor országúton viharos hideg szél fújt.

tihany_kupaAz első versenyem a 2010-es szezonban a Félsziget Kupa volt a tihanyi félszigeten. Edzeni és felmérni mentem az erőviszonyokat. Jó páran mentünk elit montisok is a mezőnyben. Az egész versenyen sokat dolgoztunk elől, és a szökevényeket befogtuk az utolsó kör végére. Sajnos a szerpentines befutó előtt beragadtam a mezőnybe, ezért nem sikerült előbb végeznem, de jó verseny volt, edzésnek megfelelt. Végül összetettben a top 10-ben érkeztem be. Jobban örültem volna a top 3-nak, mert úgy éreztem több is volt bennem, csak a végén rosszul helyezkedtem. Janó ügyesen tekert a mezőnyben, a junioroknál az előkelő 3. helyen ért célba.

Egy héttel később Ausztriába (Langenlois) utaztunk az első osztrák kupára, amelyen minden évben Class 1-es kategóriás verseny. Együtt mentünk Parti Andris verdájával és Janó a “kis” tanítvány is velünk tartott, a junior olimpia reményében szállt harcba, sajnos betegen.

Kamptal_Buruczki_001Már majdnem 10 éve rendezik ezt a versenyt a sógorék a Kamptal nevű borvidéken. Meredek szőlős kaptatókon megy a pálya nagy része, minden évben ugyanazon a nyomvonalon kerül megrendezésre, az igazi tavaszi klasszikusok, szezonnyitók közé tartozik. Nagyon sokan indultunk magyarok, talán eddig most a legtöbben. Rendesen megszálltuk  Langenlois-t. Az éjszaka még esett egy kis eső, ami jót tett a csúszós poros talajnak. Először reggel 10-kor az elit nők, és a junior kategória futamán izgulhattunk a magyar riderekért. Benkó Barbi a 3. helyre tekert be, Módos Gabi a 15. helyen végzett, még pontszerző helyen, szép volt csajok!

A junioroknál sajnos nem sokáig drukkolhattam tanítványomnak, Janónak, mert a légúti betegsége visszavetette, így hypoxiás állapota nem tette lehetővé a verseny abszolválását. Nem baj ennél csak jobb lehet, hajrá Janó! Junioroknál Pintér Tomi és Fenyvesi Péter végeztek a top 10-ben, jól rakták a gépet.

Langenlois

A mi futamunk következett nagyon kemény mezőnnyel. Eddig talán ez volt a legerősebb és a legnépesebb verseny, 120-an indultunk. Egész jó helyre szólítottak minket (Juhász, Parti) 20-23 helyre, még lőtávolságon belül voltunk, a többiek hátrébb indultak. A rajtom még soha nem sikerült ennyire jól. A jobb oldalt ki tudtam bújni Juhász Zsolt mögött, és egészen a 3. helyig meg sem álltam. Tudtam, hogy hosszú az emelkedő a rajt körben, ezért meg sem próbáltam vezetni a mezőnyt. Az emelkedő tetejére visszacsúsztam a 15. körüli helyre, éppen Andris után kezdtem meg a lejtőzést. Az első nagy körben még egy kicsit hátrébb kerültem kb. 23-25 helyre, majd kezdtem magamhoz térni. A második-harmadik körben én is szedtem le pár ridert, de a harmadik kör végén kaptam egy felütéses defektet a hátsó kerékre. Még a Joe’s tej sem fogta meg az oldalfal kiszakadása miatt. Remélem, a defektek elkerülnek a következő versenyeken, én is jobban odafigyelek. Andris a pontszerző 14. helyen végzett, Marci pedig a hátsó sorból a 37. helyre küzdötte fel magát a kemény mezőnyben.

A frissen szerelt új Magellan karbon gépet is jobban meg kell szoknom az új Sram XX szettel, BTS Elite, Selcof, DTSwiss, Schwalbe szuper könnyű felszereléssel 8,5 kg-ra jött ki a gépsárkány. Hamarosan bemutatom a „Gépem” menüpontban a paripát a weboldalamon.

A következő verseny az Eisenberger Trophy, amely Class 2 kategóriás, a top 10 és a pontgyűjtés a cél. Közel, az osztrák-magyar határ mellett lesz a verseny. Biztos megint sokan leszünk kint magyarok! Utána pedig az első XCO Magyar Kupa és egyben C2-es verseny lesz Szlovákgyarmaton, az E-bike kupa. Közvetlenül a magyar határ mellett lesz a verseny, gyertek minél többen el, szurkolni és versenyezni!

Néhány publikus edzésem és versenyem megtalálható Garmin oldalán:  http://connect.garmin.com

Addig is jó tekerést mindenkinek!